ad
آخرین مطالب
  • آنگونه زندگی کنید که تا آخر عمرتان سر پای خودتان باشید ، بتوانید کارهای شخصیتان را انجام دهید و به دیگران هم کمک کنید.
  • "عضو کانال تلگرام ما شوید"

5 دیدگاه

  1. 1

    Davood

    سلام وقت بخیر
    سوالی دارم اینکه همه اعضای بدن، مطهر هستند و هرگونه قطع عضو و یا دستکاری و یا جراحی عضو سالم حرمت شرعی دارد و از آنجایی که در ختنه قسمتی از عضو سالم جدا میشود، چگونه توجیه پذیر خواهد بود؟
    و دلیل بعد اینکه خداوند دارای فعل عبث نمیباشد. اگر بریدن عضوی از بدن ضروری میباشد، خود خداوند می توانست آن قسمت را قبل از تولد به صورت بعد از ختنه خلق کند که نیازی به این کار نباشد. چگونه جمع کنیم این موضوعها را؟
    مثل آپاندیس که میگویند عضوی غیرضرور است و جدا کردن آن خللی در کارکرد سایر اعضا ایجاد نمیکند. آیا خلقتش غیر ضرور نخواهد بود؟
    لطفا راهنمایی کنید.باتشکر فراوان

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      دکتر فرهاد عبداله زاده

      سلام ختنه دستور دینی هست و تقریبا همه پیامبران از جانب پروردگار این دستور را به امتشان ابلاغ کرده اند و قابل مقایسه با آپاندیس نیست که ما مجبوریم آن را به علت عفونت و خطر مرگ خارج کنیم. تفسیر این دستور دینی در توان بنده نیست فقط میدانم هر چند بسیار تاکید شده ولی اجباری در انجام آن نیست و نماز و روزه و همه طاعات و عبادات فرد مورد قبول حضرت حق قرار میگیرد و مجازاتی برای آن در دنیا و آخرت ذکر نشده و تنها برای طواف حج ایجاد مشکل میکند که این همه نشان دهنده اهمیت بهداشتی ختنه هست و اینکه چرا خداوند این پوست را خودش برنداشته را باید از خود خالق یکتا پرسید.
      اما از نظر پزشکی ثابت شده که کسانی که ختنه شده اند شانس خیلی کمتری برای ابتلا به عفونتهای تناسلی در خودشان و همسرشان وجود داشته است و ثابت شده که از نظر بهداشتی بسیار اهمیت دارد و هم اکنون در کشورهای مختلف جهان فارغ از موحد یا غیر موحد بودن این کار برای هر کس که داوطلب باشد انجام میشود بگونه ای که آموزش انجام آن در همه دانشکده های پزشکی جهان تدریس میشود و همه جراح های دنیا قادر به انجام این عمل هستند.

      پاسخ دادن
  2. 2

    R.B

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر باشه🌹
    آقای دکتر پسر من وقتی که نوزاد بود برای ختنه بردمش ولی گفتند الان وقتش نیست و اگه اینکارو بکنن مسئولیتش پای ماست اگر خونریزی یا عفونت بکنه…ماهم انجامش ندادیم تا یک سال بعد دوباره بردیمش پیش متخصص گفتند باید صبر کنید ریسک داره و همینطور تا ۴ سالگی پیش چند نفر از قبیل متخصص اطفال تا اورولوژی بردیم میگفتن بهتره الان انجام نشه…الان ۶ سالشه بردیمش پیش یه متخصص اطفال گفتن الان میشه ولی ایشون گفتن تحت بیهوشی سدیشن اینکارو انجام میدن که بچه وحشت نکنه منم هم از عوارض بیهوشی میترسم هم میخوام بچه درد نکشه…الان میخواستم ازتون بپرسم که آیا شما ختنه ی پسرمو انجام میدید؟ و اینکه بی درد انجام میدید ؟ و همینطور که روشتون هست بدون بخیه؟

    پاسخ دادن
    1. 2.2

      دکتر فرهاد عبداله زاده

      سلام با بیحسی موضعی انجام میدیم. بچه های این سن چنتا بخیه جذبی نیاز دارن.

      پاسخ دادن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق سایت متعلق به آقای دکتر فرهاد عبداله زاده می باشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

↓